Een organisatie met een focus: u

Foyer de Lork staat bekend om zijn respectvolle en warme omgang met haar bewoners. In onze woonzorgcentra en assistentiewoningen bieden we ouderen en zorgbehoevenden weer dat warme thuisgevoel en veel menselijk contact.
Hoe we dit waarmaken?

We kiezen de juiste medewerkers

Het gepaste diploma? De juiste ervaring? Wij noemen dit het Olympische minimum. Maar daarnaast, en misschien nog wel het belangrijkst, kijken we naar motivatie en attitude. Een spontane glimlach, een natuurlijke drive om elke bewoner het gevoel te geven dat hij of zij belangrijk is, de vaardigheid om onze gasten positief te verrassen.   

Onze vaste ploeg vullen we regelmatig aan met talrijke vrijwilligers. Zij vormen de kers op de taart voor onze bewoners.

Foyer De Lork maakt deel uit van Senior Living Group (www.srliving.be). Samen staan wij in voor de zorg van meer dan 9000 bewoners in meer dan 85 seniorencampussen verspreid over gans België. Daarvoor zetten wij dagelijks meer dan 6.000 medewerkers in. Senior Living Group is op zijn beurt een dochterbedrijf van de Europese zorggroep Korian, expert in ondersteunende diensten en zorg voor ouderen.

Goede zorg start bij tevreden werknemers

Onze mensen maken het verschil. Daarom is een kwaliteitsvol personeelsbeheer een belangrijk aspect in onze dagelijkse werking.

Medewerkers van vzw Foyer de Lork genieten van:

  • De toepassing van de arbeidswetgeving en de sectorale cao’s
  • Oog voor de work-life balance van onze medewerkers (bedrijfs-cao uitbreiding tijdskrediet)
  • Extralegale voordelen zoals een hospitalisatieverzekering en een verzekering gewaarborgd loon

Ook mensen met een arbeidshandicap zijn welkom als werknemer bij Foyer de Lork. Om hen te ondersteunen, hebben we in 2014 een jobcoach aangeworven die voltijds bezig is met hun begeleiding, zowel administratief als op de werkvloer.

Deugdelijk bestuur

Foyer de Lork werd opgericht in 1985. Het centrale management heeft een dubbele opdracht:

  • Het begeleidt elke voorziening individueel, controleert de diverse operationele procedures om zo de kwaliteit en werking te optimaliseren, het ondersteunt de lokale directies met gespecialiseerde kennis en tekent mee aan de strategische lijnen.
  • Het neemt centrale taken waar, zoals het onderhandelen van raamcontracten met leveranciers en het integreren van nieuwe voorzieningen.

Kwaliteit gegarandeerd dankzij erkenningen

Al onze centra zijn erkend door het Vlaams Agentschap Zorg en Gezondheid. De assistentiewoningen die we verhuren zijn erkende assistentiewoningen. Hoewel we zelf zeer veel aandacht hebben voor en controle doen op kwaliteit bieden deze erkenningen u een extra garantie.

Meer mogelijkheden dankzij schaalgrootte

Hoe wij groeien? Organisch, door de uitbreiding en/of renovatie van bestaande en de oprichting van nieuwe voorzieningen.